Ξηροί καρποί

Οι εταιρία ΜΟΚΙΑΣ Γ.& ΣΙΑ ΟΕ προτείνει την  κατανάλωση ξηρών καρπών γιατί αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των σύγχρονων διατροφικών συνηθειών. Επίσης έιναι ένα εξαιρετικά υγιεινό και θρεπτικό σνακ για κάθε στιγμή της ημέρας.

IMG_7122 Αμύγδαλα: Τα αμύγδαλα αποτελούν πλούσια πηγή βιταμίνης Ε, φυτικών ινών, ασβεστίου και σιδήρου. Ο σίδηρος και το ασβέστιο αποτελούν δύο από τα βασικότερα και απαραίτητα στοιχεία που οφείλουμε να αποδίδουμε στον οργανισμό μας, με την προϋπόθεση ότι ακολουθούμε σε καθημερινή βάση μια ισορροπημένη και συνάμα ωφέλιμη διατροφή. Τριάντα γραμμάρια αμύγδαλα αναλογούν σε 165 θερμίδες.
IMG_7240 Καρύδια: Η κατανάλωση καρυδιών, αποδίδει στον οργανισμό μας, ένα μεγάλο ποσοστό πρωτεϊνών καθώς και μαγνήσιο, Κάλιο, φώσφορο, τα οποία αποτελούν απαραίτητα ιχνοστοιχεία για μία ισορροπημένη διατροφή αλλά και βιταμίνη Ε, της οποίας αντιοξειδωτική της δράση είναι ευρέως γνωστή. Τριάντα γραμμάρια καρύδια αναλογούν σε 185 θερμίδες.
IMG_7199 Φιστίκια: (Αράπικα και Κελυφώτα ):Τα φιστίκια αποτελούν πλούσια πηγή Βιταμίνης συμπλέγματος Β , η οποία συμβάλλει στην διατήρηση της νεότητας του δέρματος, καθώς και φυτικών στερόλων με αντιοξειδωτική δράση. Τριάντα γραμμάρια φιστίκια αναλογούν σε 160 θερμίδες.
IMG_7170 Φουντούκια: Η κατανάλωση φουντουκιών , προσδίδει στον οργανισμό μας ένα μεγάλο ποσοστό πρωτεϊνών , βιταμινών του συμπλέγματος Β, αλλά και ιχνοστοιχείων όπως Κάλλιο, μαγνήσιο και φώσφορο. Τα τριάντα γραμμάρια φουντούκια αναλογούν σε 175 θερμίδες.
mokia444s21 Ηλιόσπορος: Tροφή πλούσια σε φυτοστερόλες και επομένως ευεργετική για την καρδιά. Είναι πολύ πλούσιος σε φυλλικό οξύ. Χαρακτηριστικό είναι ότι 100 γρ. ηλιόσποροι, δίνουν περισσότερη ποσότητα φυλλικού οξέος από τη συνιστώμενη ημερησίως. Τα σπόρια είναι επίσης πλούσια σε φυτικές ίνες, σίδηρο και μαγγάνιο.
IMG_7155
Φυστίκια Αιγίνης: Φέρουν το όνομα της Αίγινας, η αλήθεια όμως είναι ότι έφθασαν στο νησί στις αρχές του 20ού αιώνα από την κεντρική Ασία. Δύο χούφτες φιστίκια αντιστοιχούν σε μία μερίδα κρέας, καθώς παρέχουν πλουσιοπάροχα στον οργανισμό μας πρωτεΐνη. Αν και οι περισσότεροι ξηροί καρποί έχουν πολυακόρεστα λιπαρά, τα φιστίκια, όπως και τα φουντούκια, είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, που είναι επίσης ευεργετικά για την καρδιά.
IMG_7208
Κάσιους:
Εισάγονται κατά κανόνα ωμά (και το χρώμα τους είναι άσπρο), τηγανίζονται ή ψήνονται και αλατίζονται, και το χρώμα τους γίνεται χρυσό. Υψηλής ποιότητας θεωρούνται τα τηγανισμένα και τα ολόκληρα (όχι σπασμένα). Είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, αλλά περιέχουν κορεσμένα λιπαρά (που αυξάνουν τη χοληστερίνη).
IMG_7219
Στραγάλια:Είναι καλή πηγή πρωτεΐνης, αλλά και υδατανθράκων. Περιέχουν επίσης πολλές φυτικές ίνες και πλεονεκτούν σε σχέση με τους υπόλοιπους ξηρούς καρπούς σε βιταμίνη Α και σε β-καροτίνη, βιταμίνες απαραίτητες για την αναγέννηση των κυττάρων. Είναι επίσης πολύ πλούσια σε βιταμίνες Κ και C.

 Αποξηραμένα

IMG_7455280 Δαμάσκηνα: Τα δαμάσκηνα αποτελούν πλούσια πηγή σε βιταμίνη K, σίδηρο και φυτικές ίνες. ¼ του φλιτζανιού αποξηραμένα δαμάσκηνα αναλογούν σε 76 θερμίδες.
ippofaes_big-2 Ιπποφαές Το ιπποφαές εμπεριέχει μία σειρά βιταμινών όπως η βιταμίνη Α, η βιταμίνη Β, η βιταμίνη Β-στερόλη, η βιταμίνη C, η βιταμίνη D, η βιταμίνη Κ, Φλαβονοειδή κλπ. Επίσης εμπεριέχει μέταλλα όπως το ασβέστιο, φώσφορο, κάλιο, μαγνήσιο. σίδηρο, χαλκό και σελήνιο ψευδάργυρο, τα οποία είναι απαραίτητα για την εγκεφαλική καθώς και για τη σωματική ευημερία του ανθρώπου. Εμπεριέχει ακόμη και Καροτενοειδή και Πολυακόρεστα λιπαρά οξέα σαν τα ω-3, ω-6, ω-7, ω-9.
IMG_74280 Τα κράνμπερι είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης C και ιδιαίτερα πλούσια σε φυτικές ίνες, μαγγάνιο, βιταμίνη Ε και βιταμίνη Κ. Επίσης έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε προανθοκυανίνες, μια ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία που ανήκει στην οικογένεια φλαβονοειδών.
IMG_745280 Τα Γκότζι Μπέρι θεωρούνται ως μια από τις πλουσιότερες φυσικές πηγές θρεπτικών συστατικών. Περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β (Β1 και Β2), Β Καροτίνη, βιταμίνη C, καθώς και μια σειρά άλλων βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων, αντιοξειδωτικών και αμινοξέων. Το γκότζι περιέχει πολλούς υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λιπαρά και διατροφικές ίνες, όλα απαραίτητα για το σώμα ενώ οι διάφορες φυτοστερόλες, όπως η αντιφλεγμονώδης Β-σιτοστερόλη, περιορίζει την απορρόφηση της χοληστερόλης και συμβάλλει στη σεξουαλική ευρωστία. Γενικώς, θεωρείται το μούρο της ευτυχίας και της μακροζωίας. Τέλος, περιέχει «ωφέλιμα» λίπη, όπως Ω-6 και λινολεϊκό οξύ, που είναι ρυθμιστές της ορμονικής λειτουργίας.